28059267_1777594162303456_426172777400295911_n.jpg

Γειά σας αγαπητοί φίλοι!

Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο των φίλων της Εύβοιας! Εδώ, μοιραζόμαστε σημαντικές ειδήσεις, πολιτιστικά δρώμενα και κάθε λογής χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την όμορφη Εύβοιά μας και τους ανθρώπους της.

Απόφαση Δ.Σ. Καρύστου "..σχετικά με την μεταφορά του λιμένος Ν. Στύρων"

Απόφαση Δ.Σ. Καρύστου "..σχετικά με την μεταφορά του λιμένος Ν. Στύρων"

Απόφαση 132/2020 Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα "Λήψη απόφασης σχετικά με την μεταφορά του λιμένος Νέων Στύρων

Θέμα: Απόφαση 132/2020 Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα "Λήψη απόφασης σχετικά με την μεταφορά του λιμένος Νέων Στύρων
Ημ/νια: 17/11/2020 14:08:52
Φορέας: ΔΗΜΟΣ ΚΑΡΥΣΤΟΥ
ΑΔΑ: 9ΓΘ9ΩΕΦ-ΑΕΘ

”Σήμερα την 6η του μηνός Νοεμβρίου του έτους 2020, ημέρα Παρασκευή και ώρα 20:00 μ.μ. συνήλθε σε Συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη το Δημοτικό Συμβούλιο Καρύστου, ύστερα από την με αριθ. πρωτ. 12474/2-11-2020 έγγραφη πρόσκληση του Προέδρου αυτού που επιδόθηκε και δημοσιεύτηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 67 παρ. 5 του ν. 3852/10 περί συνεδρίασης με τηλεδιάσκεψη (μέσω skype) και του άρθρου 10 της από 11 Μαρτίου 2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. Η συνεδρίαση έληξε στις 21:00 μ.μ. Πριν από την έναρξη της συνεδρίασης ο Πρόεδρος διαπίστωσε ότι υπάρχει η νόμιμη απαρτία δεδομένου ότι σε σύνολο είκοσι επτά (27) μελών βρέθηκαν παρόντα δεκαοκτώ (18),
ΠΑΡΟΝΤΕΣ:
1 Βόσσος Αλκιβιάδης (Πρόεδρος) 10 Ξυπόλητος Δημήτριος
2 Κανέλλου - Χουντάση Μαρία 11 Γκεμίσης Ιωάννης
3 Βερούχη – Λεμονιά Μαρία 12 Αλούκος Αλέξανδρος
4 Ρουκλιώτης Ιωάννης 13 Τζώρτζης Θεόδωρος
5 Τούρλα Γεωργία 14 Χατζηνικολής Ζαχαρίας
6 Γκιβίσης Ζαφείρης 15 Βουγιούκα Χαρούλα
7 Πολυχρονίου Πολυχρόνης 16 Πολίτη Σωτηρία
8 Οικονόμου Γεώργιος 17 Νόβας Δημήτριος
9 Ζαφείρης Αθανάσιος 18 Μανώλης Ανάργυρος

ΑΠΟΝΤΕΣ :
1 Διγαλέτος Κωνσταντίνος 6 Τσαπέπα Μαρία
2 Ζέμπης Ευάγγελος 7 Σάκκας Θεόδωρος
3 Κεφαλάς Ευάγγελος 8 Χανούμη – Κίγκου Ευαγγελία
4 Κουνέλης Κωνσταντίνος 9 Παρασκευάς Δημήτριος
5 Γάσπαρη – Παπαθανασίου Αλεξ

ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΠΡΟΕΔΡΟΙ Τ.Κ. : ΚΑΝΕΝΑΣ

Στη συνεδρίαση παραβρέθηκε ο Δήμαρχος Καρύστου, Ελευθέριος Ραβιόλος ύστερα από νόμιμη πρόσκληση σύμφωνα με το άρθρο 67 παρ. 6 του Ν. 3852/2010 .
Αρμόδιος για την τήρηση των πρακτικών της συνεδρίασης ήταν ο υπάλληλος Πορτολομαίος Ανδρέας του κλάδου ΠΕ1 με βαθμό Α΄.
Ο Πρόεδρος πριν την συζήτηση των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης έθεσε υπόψη του Συμβουλίου την ανάγκη συζήτησης του παρακάτω έκτακτου θέματος: «Απομάκρυνση κουβουκλίου περιπτέρου από τον πεζόδρομο Νέων Στύρων» και ζήτησε την έγκριση του Δημ. Συμβουλίου για την συζήτησή του.
Ο Πρόεδρος κάλεσε το Σώμα να αποφασίσει σχετικά .
Το Δημ. Συμβούλιο αφού έλαβε υπόψη του τις διατάξεις του αρ. 67 του ν. 3852/2010 μετά από διαλογική συζήτηση ο μ ό φ ω ν α
Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ε Ι
Εγκρίνουμε την συζήτηση του παραπάνω έκτακτου θέματος.
ΑΡΙΘ. ΑΠΟΦΑΣΗΣ : 132/2020
ΘΕΜΑ: 2ο «Λήψη απόφασης σχετικά με την μεταφορά του λιμένος Νέων Στύρων».
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου εισηγούμενος το 2ο θέμα της ημερήσιας διάταξης, έθεσε υπόψη του Συμβουλίου την με αρ. 49/29-9-2020 απόφαση του Συμβουλίου της Κοινότητας Νέων Στύρων με την οποία υποβάλλεται πρόταση προς το Δημοτικό Συμβούλιο για την μεταφορά του επιβατικού – εμπορικού λιμένα Νέων Στύρων στην θέση που βρίσκεται το αλιευτικό καταφύγιο και η ταυτόχρονη δημιουργία τουριστικού καταφυγίου (μαρίνα) στον κεντρικό λιμένα Νέων Στύρων. Επίσης με την ανωτέρω απόφαση ζητείται η άμεση έναρξη των απαραίτητων μελετών για την υλοποίηση του έργου.
Ακολούθως ο Πρόεδρος πρότεινε και εισηγήθηκε κατά τους χειμερινούς μήνες να γίνεται η πρόσδεση των ferry boats στο ήδη υπάρχον λιμάνι για την επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών και οχημάτων.
Ακολούθως ο Δήμαρχος συμφώνησε με την πρόταση του Συμβουλίου της Κοινότητας Νέων Στύρων και είπε πως έχει ζητήσει χρηματοδότηση από το Υπ. Εσωτερικών για την αποκατάσταση της καθίζησης του κρηπιδώματος του λιμένος Νέων Στύρων.
Ακολούθως ο Δημ. Σύμβουλος κ. Αλούκος Αλέξανδρος δήλωσε τα εξής:
«Είναι γνωστό ότι το παραλιακό μέτωπο της πόλης των Ν. ΣΤΥΡΩΝ, που εκτείνεται σε 3 χιλιόμετρα περίπου, βρίσκεται σε πρωτόγονη κατάσταση, όπως όλοι γνωρίζουμε, αλλά και όπως έχει ιδιαίτερα διατυπωθεί και από τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Ευβοίας (ΟΛΝΕ), που είναι ο καθ’ύλην αρμόδιος φορέας.
Καταστάσεις και στασιμότητες που χρονίζουν, όχι μόνο δεν αναβαθμίζουν και δεν προωθούν το τουριστικό προϊόν των Ν. Στύρων, που λόγω της παρατεταμένης κρίσης και της πανδημίας είναι πολύ αναγκαίο για όλους τους κατοίκους , αλλά το υποβαθμίζουν, με αποτέλεσμα οι προοπτικές ανάπτυξης να είναι ανύπαρκτες . Τα μοναδικά 3 σημεία που χαρακτηρίζουν το παραλιακό μέτωπο των 3 χιλιομέτρων των Ν. Στύρων, και εξυπηρετούν(;) την από θαλάσσης επικοινωνία είναι :
1. Ο βασικός λιμενοβραχίoνας με την πλατεία για τη λειτουργία της συγκοινωνίας με τα Ferry boats , είναι υποδομές τόσο μικρές και τόσο υποτυπώδεις και εντελώς πρόχειρες χωρίς ασφάλεια, που κατά τους θερινούς μήνες, όχι μόνο δεν εξυπηρετούν τους επιβάτες (350 χιλιάδες περίπου κατ’ έτος, από και πρός τα Ν. Στύρα) και τα οχήματα ( πάνω από 120 χιλιάδες περίπου κατ’ έτος) , αλλά δημιουργούν τεράστια προβλήματα σε όλη την πόλη των ΝΕΩΝ ΣΤΥΡΩΝ, με καθημερινά μεγάλα μποτιλιαρίσματα στον ένα και μοναδικό και εμπορικό δρόμο της πόλης (β’ παραλιακός), προκαλώντας την καθημερινή αγανάκτηση των κατοίκων. Η πόλη κόβεται στη μέση και είναι αδύνατη η επικοινωνία των κατοίκων, πολύ περισσότερο δε όταν πρόκειται για επείγον ιατρικό περιστατικό, με απρόβλεπτα αποτελέσματα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η εικόνα αυτή είναι όχι μόνο απαράδεκτη αλλά τελικά επιζήμια για τον τόπο. (Στο σημείο αυτό επισημαίνουμε το ρόλο που έχει παίξει η κοινοπραξία των FERRY BOATS, συμβάλλοντας εδώ και δεκαετίες ουσιαστικά στην οικονομική ανάπτυξη και τον τουρισμό, όχι μόνο των Ν. Στύρων , αλλά και του Δήμου Καρύστου γενικότερα, αλλά που με αυτές τις υποτυπώδεις υποδομές είναι εξαιρετικά δύσκολο να ανταποκριθεί τους καλοκαιρινούς μήνες στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις).
2. Το Αλιευτικό καταφύγιο των Ν. Στύρων . Εκεί προσδένουν μόνιμα μεγάλος αριθμός επαγγελματικών και ερασιτεχνικών αλιευτικών σκαφών. Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες επισκέπτονται την περιοχή πολλά τουριστικά σκάφη αναψυχής, χωρίς όμως να υπάρχει ένας οργανωμένος χώρος για την εξυπηρέτησή τους. Εντός του αλιευτικού καταφυγίου και εκτός αυτού, είναι αδύνατον να προσδέσουν και να απολαύσουν την καθαρή μας θάλασσα, αλλά και την πλούσια και εξαιρετική κουζίνα των Ν. Στύρων. Η εικόνα διερχόμενου τουριστικού σκάφους , να κάνει βόλτες αναζητώντας μάταια σημείο πρόσδεσης και τελικά να αναχωρεί, είναι καθημερινή και απαράδεκτη για τα Νέα Στύρα. Η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα το αλιευτικό καταφύγιο, μετά από 25 χρόνια που έχει κατασκευαστεί και βρίσκεται στη ίδια και χειρότερη κατάσταση, είναι εικόνα επιεικώς απαράδεκτη.
3. ΚΕΦΑΛΑ Μικρός Λιμενοβραχίονας. Αλλά δεν είναι μόνο ο κεντρικός λιμενοβραχίονας και το αλιευτικό καταφύγιο που αναφέρθηκε ανωτέρω. Είναι η επί πολλά χρόνια άθλια κατάσταση που επικρατεί στο μικρό αυτό λιμενοβραχίoνα , (περίπου 25 μέτρα ), ο οποίος είναι εντελώς κατεστραμμένος (έχει κοπεί στη μέση ) και καθιστά πολύ δύσκολη έως αδύνατη την πρόσδεση αλιευτικών και τουριστικών σκαφών στην περιοχή. Ο ΟΛΝΕ έχει πλήρη γνώση του θέματος χωρίς ωστόσο να έχει υπάρξει μέχρι στιγμής καμία ενέργεια. Το θέμα δεν παίρνει άλλη καθυστέρηση. Πρέπει άμεσα να προγραμματιστεί και να εκτελεστεί το έργο της αποκατάστασης. Πώς είναι δυνατόν λοιπόν σ’αυτό το πολύ μεγάλο παραλιακό μέτωπο των Ν. Στύρων, να υπάρχει μιά τέτοια απαράδεκτη κατάσταση; Πώς μπορεί να βελτιωθεί το τουριστικό προϊόν ; και βεβαίως πώς μπορεί να αναπτυχθεί ; κάτι που με τις σημερινές οικονομικές συνθήκες καθίσταται αναγκαίο από πάσης πλευράς ; Ο προβληματισμός είναι καθημερινός με την απογοήτευση κυριαρχεί στις καθημερινές συζητήσεις, αλλά και η προσμονή των κατοίκων και των επιχειρηματιών να είναι μεγάλη, για μιά λύση που θα αλλάξει ριζικά την εικόνα . Το ερώτημα είναι υπάρχει λύση ; Πιστεύουμε πως υπάρχει ! Η λύση είναι η άμεση παρέμβαση όλων των φορέων (ΟΛΝΕ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ, ΔΗΜΟΣ, ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ , ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ), με την ομόθυμη στήριξη των κατοίκων. Η κατεύθυνση των δράσεων που μπορούν να προταθούν σύμφωνα με την συντριπτική άποψη των φορέων και των κατοίκων, και την υπάρχουσα χωροταξική κατάσταση είναι :
Δ1. Η μεταφορά του επιβατικού – εμπορικού λιμένα στη θέση του σημερινού Νέου Λιμανιού, με όλες τις αναγκαίες παρεμβάσεις και λιμενικές υποδομές, για την ασφαλή πρόσδεση των επιβατικών ferry boats, και την ασφαλή διακίνηση των επιβατών και οχημάτων, αξιοποιώντας την υπάρχουσα βοριοδυτική προβλήτα μήκους 90 μέτρων και συγχρόνως,
Δ2. Η δημιουργία τουριστικού καταφυγίου (Μαρίνα), στη θέση του σημερινού λιμενοβραχίονα και πέριξ αυτού, με όλες τις απαραίτητες λιμενικές υποδομές, για την πρόσδεση τουριστικών σκαφών (ιστιοφόρων και μη) , με σύγχρονη αναβάθμιση και ανάπλαση όλης της κεντρικής παραλίας. (Επισημαίνουμε στο σημείο αυτό ότι οι μελετητές του τουριστικού καταφυγίου, θα πρέπει να προβλέψουν τη δυνατότητα πρόσδεσης, λόγω έκτακτων καιρικών συνθηκών, των επιβατικών ferry boats, κατά τους χειμερινούς μήνες). Έτσι με τη δημιουργία αυτών των παρεμβάσεων δημιουργούνται νέα αναπτυξιακά δεδομένα για τα Νέα Στύρα.
Α. Με την μετακίνηση του επιβατικού λιμένα, ομαλοποιείται το μεγάλο κυκλοφοριακό ζήτημα στο β’ παραλιακό εμπορικό δρόμο, γίνεται ομαλά η μετακίνηση των κατοίκων και των
επισκεπτών (τουριστών) της πόλης και διευκολύνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό η μετακίνηση οχημάτων (σε πολλές περιπτώσεις ΒΑΡΕΩΝ), σε προορισμούς εκτός Ν. Στύρων. Β. Με την δημιουργία Τουριστικού καταφυγίου (Μαρίνα), στη σημερινή θέση του κεντρικού λιμενοβραχίονα, δημιουργούνται όλες οι προϋποθέσεις για την εύκολη πρόσδεση και παραμονή τουριστικών σκαφών, και επομένως η πρόσβαση στίς καθαρές παραλίες μας, και η απόλαυση της πλούσιας και εξαιρετικής κουζίνας των Ν. Στύρων. Αυτό σημαίνει την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των υποδομών αλλά και τη ραγδαία οικονομική ανάπτυξη της πόλης. Γ. Σε συνδυασμό με την μεγάλη τουριστική επένδυση (200.000.000 euro ) στην περιοχή της Καρύστου, προωθούμε και στα Ν. Στύρα τις αναγκαίες υποδομές, λιμενικές, (που αναφερθήκαμε), την επέκταση του σχεδίου πόλης, (που εξελίσσεται), και την αποχέτευση και το βιολογικό (που ήδη ανατέθηκαν σε εργολάβους), έτσι ώστε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για την οικονομική συνέργεια όλων των περιοχών του Δήμου Καρύστου, και φυσικά την ουσιαστική οικονομική ανάπτυξη των Νέων Στύρων. Τέλος καλούμε τον ΟΛΝΕ , ως τον καθ’ ύλην αρμόδιο φορέα , να ξεκινήσει το σχεδιασμό και τις απαραίτητες μελέτες , για να μπει μπροστά αυτό το αναγκαίο από πάσης πλευράς έργο για τα Ν. Στύρα. Έτσι μπορούμε να ελπίζουμε , κυρίως τα παιδιά μας, ότι τούτος ο τόπος με τα τόσα πλεονεκτήματα, μπορεί να εξελιχθεί σε ένα μεγάλο τουριστικό πόλο έλξης Ελλήνων και Ξένων τουριστών , για την ανάπτυξη και την ευημερία όλων.
Αλέξανδρος Αλούκος Δημ. Σύμβουλος Δήμου Καρύστου Πρ. Δήμαρχος Αλίμου Αττικής»

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Χατζηνικολής Ζαχαρίας ακολούθως αφού συμφώνησε με την πρόταση ζήτησε να υπάρχει πρόβλεψη για την όσο το δυνατόν καλύτερη πρόσβαση των οχημάτων στον λιμένα. Ακολούθως ο Δημ. Σύμβουλος κ. Τζώρτζης Θεόδωρος τόνισε πως πρέπει να γίνουν άμεσες ενέργειες για την μεταφορά του λιμένος γιατί το πρόβλημα έφτασε στο απροχώρητο.

Ο Πρόεδρος κάλεσε το Δημ. Συμβούλιο να αποφασίσει σχετικά . ………………………………………………………………………………………..
Το Δημοτικό Συμβούλιο αφού άκουσε την εισήγηση του Προέδρου, έλαβε υπόψη του τις διατάξεις του άρ. 65 του Ν. 3852/10, μετά από διαλογική συζήτηση, ο μ ό φ ω ν α
Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ε Ι
Εγκρίνουμε την πρόταση του Τοπικού Συμβουλίου όπως εκτέθηκε στο σκεπτικό της παρούσας και αποφασίζουμε: 1. Την μεταφορά του επιβατικού – εμπορικού λιμένα, στη θέση του σημερινού αλιευτικού καταφυγίου και συγχρόνως
2. Την δημιουργία τουριστικού καταφυγίου στη σημερινή θέση του επιβατικού –εμπορικού λιμένα, με την πρόβλεψη προς τους μελετητές του έργου, να υπάρχει εκεί η δυνατότητα πρόσδεσης των επιβατικών ferry boats κατά τους χειμερινούς μήνες για την επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών, και
3. Απευθυνόμαστε και ζητάμε από τον καθ’ ύλη αρμόδιο φορέα τον ΟΛΝΕ, αλλά και τους άλλους υπεύθυνους φορείς (Περιφέρεια, Υπουργεία Εσωτερικών και Ναυτιλίας κ.λ.π.), να ξεκινήσουν άμεσα τις απαραίτητες μελέτες, και τις δυνατές συνέργειες για την εκκίνηση των έργων.

Η απόφαση αυτή έλαβε αύξοντα αριθμό 132/2020.”

Πηγή ΔΙΑΥΓΕΙΑ

Έργα και μελέτες Τεχνικού Προγράμματος 2021 στην Π.Ε. Εύβοιας

Έργα και μελέτες Τεχνικού Προγράμματος 2021 στην Π.Ε. Εύβοιας

Δίκτυο Υπηρεσιών Πληροφόρησης - Συμβουλευτικής εργαζομένων & ανέργων

Δίκτυο Υπηρεσιών Πληροφόρησης - Συμβουλευτικής εργαζομένων & ανέργων